21 tips voor jouw gezondheid!

Vandaag maar liefst 21 tips voor jouw gezondheid die jij wellicht nog niet kende! Welke kende je al wel en welke zijn jou totaal onbekend?

Last van slechte eetgewoontes? Meer tips kan je vinden  in dit artikel.

  1. Ken jij Oolong thee al? Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar ik wist dan ook niet dat de thee bijvoorbeeld helpt tegen eczeem! Mensen die drie kopjes op een dag dronken, hadden aanzienlijk minder klachten. Dat is de moeite waard, toch?

Oolong thee kan je onder andere bij Simon Lévelt kopen.

  1. Laat de antibacteriële zeep staan en wordt gezonder. Er is geen bewijs dat antibacteriële zepen effectiever zijn dan reguliere. Bovendien kan langdurige blootstelling aan sommige ingrediënten in deze zepen, zoals triclosan, gezondheidsrisico’s met zich meebrengen, zoals bacteriële resistentie of hormonale effecten, volgens een verklaring van de FDA van 2013. Voor nu, gebruik dus maar normale zeep en water, en laat de antibacteriële zeep voor wat het is.

Verder lezen kan op de website van het FDA.

  1. Gember als ontstekingsremmer. Zelf drink ik al langere tijd verse gemberthee. Gewoon een stuk gember kopen en elke dag wat plakjes eraf snijden. Je moet even wennen aan de smaak, maar het is echt lekker!gember - tips voor jouw gezondheid
  2. Weinig energie? Beweeg! Hoewel het natuurlijk het laatste is wat je wilt als je energiepeil toch al niet optimaal is, is het wel de meest gezonde optie.
  3. Een snufje rozemarijn. Wist jij dat rozemarijn helpt alerter te zijn en daarbij je geheugen verbetert?
  4. Eet meer zeevoedsel. In vis en ander zeevoedsel zitten tal van gezonde bestanddelen die jouw lichaam eigenlijk niet kan missen. Wil je dat liever niet of lukt het niet, net zoals bij mij? Je kan ook kiezen voor een supplement, van de Groene Vrouw bijvoorbeeld.
  5. Eet bananen. Bananen bevatten volop kalium. En mensen die een dieet hebben met veel kalium, hebben minder snel een hoge bloeddruk.
  6. Krijg een massage. Bepaalde triggerpunten kunnen rugpijn veroorzaken. Een masseuse of bijvoorbeeld fysiotherapeut kan zich focussen op deze punten om de pijn te verminderen. Daarbij ontspan je van een massage, waardoor je sowieso beter in je vel komt te zitten!
  7. Nog zo’n superfood: Knoflook. Wist jij al hoe gezond knoflook voor je is? Nee? Knoflook verhoogt je weerstand en werkt antibacterieel. De stank uit je mond moet je omgeving dan maar even voor lief nemen (of bied hun ook lekker veel knoflook aan natuurlijk!).
  8. Gebruik jij al wel eens Tea Tree olie? Tea Tree bevat tal van goede eigenschappen en kan je ook voor allerlei dingen gebruiken. Nieuwsgierig geworden? Lees dan hier verder.
  9. Echinacea, een plant met krachtige eigenschappen. We hebben allemaal weleens een reclame gezien van Echinacea Force bijvoorbeeld. Maar deze plant bevat ook daadwerkelijk stoffen die verkoudheid verminderen. Begin bij het eerste sein van een verkoudheid direct met het nemen van Echinacea en je bent snel van je verkoudheid af!
  10. De Neti pot, heb jij hem al? Toevallig las ik hier pas over, maar daarvoor wist ik echt niet van het bestaan van deze pot af. Met de Neti pot kan je je neus doorspoelen als je verkouden bent of last hebt van een (neus) infectie. Je kan er hier meer over lezen.
  11. Praat over koetjes en kalfjes. Elke dag minimaal 10 minuutjes gewoon over ditjes en datjes kletsen helpt jouw geheugen en verbetert je mentale functies. Pak de koffiemok er maar bij en zorg dat je dagelijks even kletst!praatjes - tips voor jouw gezondheid

    Zit er al iets voor je tussen?

  12. Ga voor natuurlijk. Vermijd producten die je huid uitdrogen, je nagels beschadigen etc. Removers met aceton erin bijvoorbeeld, zijn geen feestje voor je nagels!
  13. Minder gaatjes? Eet Japans! Ook een totaal nieuwe voor mij. In shiitake en in wasabi zitten stoffen die helpen plague te bestrijden, waardoor je minder snel gaatjes krijgt!
  14. Drink voldoende. Natuurlijk weten we dit allemaal wel, maar we doen het nooit. Daarom noem ik hem toch maar een keertje. Extra drinken kan ook helpen bij een migraine aanval. Daarbij zijn er allerlei nadelen als je te weinig vocht binnenkrijgt!
  15. Let op je koolhydraten. Probeer je je buikje wat te verminderen? Laat de koolhydraten dan wat vaker staan. Kies in plaats daarvan voor hele granen, groenten en peulvruchten.
  16. Houd je vriendschappen in stand. Onderzoek wijst uit dat mensen met een goed sociaal netwerk, minder kans hebben op hartproblemen. Spreek dus snel weer af met je vrienden!
  17. Cranberries, alweer zo’n wondermiddel. Elke vrouw die een keer blaasontsteking heeft gehad zal het advies wel kennen: Neem cranberries! Of het nu in sapvorm of tabletvorm is. Cranberries bevatten een substantie waardoor je minder gevoelig wordt voor blaasontstekingen.
  18. Krijg jij voldoende vitamine D binnen? Vrijwel alle Nederlanders hebben een vitamine D tekort. Jij valt dus hoogstwaarschijnlijk ook in die groep. Terwijl vitamine D wel belangrijk is voor een goede gezondheid. Van de zon moeten we het hier niet echt hebben, zorg dus dat je via voeding of supplementen voldoende vitamine D binnen krijgt.
  19. Verkouden? Gebruik wat honing. Onderzoek wijst uit dat honing vaak beter helpt dan een dure hoestsiroop. Last van je keel? Begin de dag met een lekker lepeltje honing.

 

Bron: http://www.wholeliving.com/136136/50-simple-health-tips#26649

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *