Ervaringen met Jillian Michaels

Ben je op zoek naar ervaringen met Jillian Michaels? Dan ben je hier aan het juiste adres! In dit artikel bespreek ik mijn ervaring en de ervaringen van anderen. Lees snel verder om te bekijken wat de trainingen van Jillian voor jou kunnen betekenen!

Lees hier meer ervaringen over Sport.

Wie is Jillian Michaels?

Als je je hebt verdiept in fitness, ben je haar vast wel eens tegengekomen. Een van Amerika’s beste en bekendste personal trainers. Ze is bekend van tv-shows zoals The Biggest Loser, een Amerikaanse serie over mensen die zo snel mogelijk zoveel mogelijk gewicht verliezen. Ze staat er om bekend dat ze behoorlijk hard kan zijn voor de kandidaten, maar dat is dan ook niet zonder resultaat!

Zelf ken ik haar vooral van haar vele fitness programma’s, die je lekker thuis kunt doen! Mijn ervaring en de ervaringen van mensen om me heen zijn erg goed en daarom wil ik die graag met je delen. En daarvoor ben je natuurlijk hier, ervaringen met Jillian Michaels en haar fitness programma’s.

Ze heeft ook boeken over voeding, dus zowel op sport- als op voedingsgebied kan je bij haar terecht!

De trainingsprogramma’s van Jillian Michaels

Het fijne van de programma’s van Jillian is dat je ze gewoon thuis kan doen. Je hoeft niet naar een sportschool, je hoeft de deur niet eens uit. Alleen een fitnessmatje (of zachte vloerbedekking) en gewichtjes heb je nodig en sportschoenen zijn ook fijn.

Er zijn veel verschillende dvd’s te koop met verschillende trainingen. Sommige programma’s zijn bijvoorbeeld meer voor de buikspieren, andere voor je beenspieren of voor gewichtsverlies over je hele lichaam.

De meeste programma’s hebben een bepaalde opbouw en zijn voor een bepaald aantal dagen. Je begint bijvoorbeeld met een rustige training de eerste dagen en dat bouwt later op naar een pittigere training.

Jillian is lekker recht voor zijn raap en daagt je in haar trainingen uit om tot het uiterste te gaan. Je moet wel houden van haar manier van trainen. Kijk bijvoorbeeld eens een stukje uit ‘The Biggest Loser’ of een stukje van één van haar programma’s. Je hebt het idee dat ze je recht door het scherm kan zien, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo verkeerd voor de motivatie!

De 30 Day Shred van Jillian Michaels

Zelf heb ik de 30 Day Shred als enige fitness programma van Jillian helemaal gevolgd. Het zijn 3 trainingen die je elk 10 dagen doet, waarbij je natuurlijk begint met de rustigste training.

Ook een fitnessinstructrice die ik ken staat volledig achter dit programma. Het heeft een goede opbouw en is heel effectief.
Je kunt het ook zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt. Denk aan enkel gewichtjes of zwaardere gewichten – of er nog 30 min cardio achteraan plakken bijvoorbeeld.

Bij de 30 Day Shred is het belangrijk dat je het wel elke dag doet. Als je het bijvoorbeeld om de dag doet, heeft het geen resultaat. Het programma is gebaseerd op in zo min mogelijk tijd zo veel mogelijk effect te halen.
Met de video verbrand je uiteraard calorieën, maar het is vooral bedoeld om spieren op te bouwen.

Met meer spieren kom je strakker in je vel te zitten, waardoor je je beter voelt en fitter wordt.

Mijn ervaring met de 30 Day Shred

Zelf heb ik dus de 30 Day Shred gevolgd en netjes 30 dagen het programma gedaan.

De eerste dagen dat ik de eerste training deed, kon ik haast de trap niet meer opkomen van de spierpijn. Het is overigens heel normaal dat je spierpijn krijgt wanneer je een nieuw programma begint. Je hoeft je daar ook geen zorgen over te maken, je spieren worden gewoon sterker. De trainingen zijn niet zo lang dat je een dag moet rusten om je spieren de nodige rust te geven.

Maar die eerste dagen waren voor mij dus echt zwaar. Ik kon het de eerste keren echt nauwelijks volhouden de hele training af te maken. Op de 10e dag echter, ging het bijna fluitend. Wat een verschil met dag 1 al!

Op dag 11 begin je dus met de tweede training, die de eerste dagen weer behoorlijk pittig is. Maar ook dat went en na de eerste dagen merk je dat het je alweer veel gemakkelijker af gaat.

Op dag 21 als je met de 3e training begint is het opnieuw behoorlijk zwaar. Maar ook dan is het na een paar dagen alweer veel gemakkelijker.

Het verschil na 30 dagen is echt heel groot. Mijn conditie was zóveel verbeterd! En je bent elke dag maar een klein half uurtje kwijt.

Ik heb de 30 Day Shred tegelijk gedaan met wat mensen op een forum. En iedereen merkte de positieve resultaten. Na 30 dagen zat iedereen strakker in zijn vel, voelde zich beter, en was overal centimeters kwijt.

Hoeveel centimeters raak jij kwijt?

Als je erg op resultaat gefocust bent, is het leuk om om de 10 dagen bepaalde lichaamsdelen te meten en bij te houden of ze strakker worden.

Meet op dag 1 bijvoorbeeld je:

  • Bovenarmen
  • Taille
  • Heupen/Billen
  • Bovenbenen

Natuurlijk verschilt het bij iedereen hoeveel centimeters en kilo’s je verliest en ook moet je niet al je verloren calorieën er direct weer aan eten. Maar als je gezond eet en de 30 Day Shred volgt, kan ik je verzekeren dat je je na die 30 dagen fitter en gespierder voelt!

Het succes van dit programma is om cardio- en krachttraining te combineren zodat je hartslag hoog blijft, je maximaal resultaat hebt, maar zonder je lichaam te overbelasten.

Ook op Youtube kan je bijvoorbeeld voor en na filmpjes vinden van de 30 Day Shred. Heel motiverend om te zien hoeveel resultaat hiermee behaald kan worden!

Andere programma’s van Jillian Michaels

Mijn fout is geweest om na de 30 Day Shred geen ander programma te gaan doen. En als je stopt met je trainingen, dan zijn na een paar weken die spieren toch ook alweer behoorlijk verminderd. Ik heb nog wel wat losse keren een training gedaan en ben ook over die trainingen erg enthousiast.

Maar het beste kan je direct verder met een ander programma of in ieder geval zorgen dat je je spieren niet direct weer verliest.

Je kan bijvoorbeeld ook de 30 Day Shred nogmaals doen, maar dan met zwaardere gewichten of bijvoorbeeld ook gewichten aan je benen.

De meeste programma’s van Jillian zijn ook gericht op spieropbouw. Van alleen cardio (hardlopen / skeeleren, etc.) worden je benen slanker, maar niet strakker. Om je benen strakker te krijgen moet je de spieren in je benen sterker maken. Dit doe je met krachttraining. Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens naar de Jillian Michael’s killer buns and thighs video.

Droom jij ook van een lichaam zoals Jillian heeft? Dan is beginnen met haar trainingen een goede eerste stap! Onderstaande foto komt van haar website, www.JillianMichaels.com.

Ervaringen met Jillian Michaels1

Heb jij al ervaring met Jillian Michaels en haar trainingsprogramma’s?

Heb jij al eens een programma van Jillian gevolgd? En wat zijn jouw ervaringen?

Ik hoop dat mijn ervaringen uit dit artikel nuttig zijn (geweest) voor je. Laat het me weten in de reacties!

Benieuwd naar de programma’s van Jillian Michaels? Kijk eens bij onderstaande twee producten. The collection bevat maar liefst 4 training programma’s, namelijk The 30 Day Shred, Banish Fat, 6 Week Six-pack en Boost Metabolism.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *